čtvrtek 12. listopadu 2015

Autoškola? Neboj se toho!


Mít řidičák je v dnešní době poměrně důležitá věc. Auta jsou všude a je také třeba, aby je někdo řídil. A na to, abychom se to naučili, je tu autoškola. I já jsem absolvovala výcvik, takže Vám teď mohu sdělit pár typů, triků i rad, jak úspěšně zvládnout výcvik.

Zpočátku jsem si nedokázala představit, že řídím auto. Docela jsem se děsila toho, že jednou asi budu muset do auta nasednout a naučit se vše potřebné. Tak či tak jsem se k tomu nějak dokopala a začala jsem výcvik.

Pokud se chceš dozvědět další typy a rady, podívej se na celé video o autoškole!




První jízdu jsem zahájila na cvičáku. Ovšem, že učitel Vás nepošle hned na silnici, když jste ještě předtím nikdy auto neřídili. To byl i můj případ. Rozjíždění, objíždění kuželů, couvání a krapet teorie, to bylo náplní první jízdy. Poté už následovaly jízdy v terénu- nejdříve po vesnicích a poté již pouze ve městě.

Jelikož bydlím v malém městečku, je docela možné, že všechny trasy projedete za 14 jízd několikrát. Takže se v podstatě nemusíte bát, že by Vás při zkouškách vzal komisař na neznámé místo. To ovšem nemohu zaručit, že to bude platit i ve větších městech. Takže bych mohla říct, že jsme v tom měla i jakousi výhodu. Všechny trasy jsem znala a věděla jsem, co, kde a jak vše projet.

Co se týče jízd, tak vše proběhlo relativně bez problému. Nějaké ty chyby se vždy najdou, ale v podstatě jsem celý výcvik odjezdila na jedné vlně. Učitel Vám většinou bude pomáhat, bude dávat pozor i při komplikovanějších situacích a v případě nějaké chyby Vám šlápne na brzdu.






Ohledně závěrečných zkoušek doporučuji stáhnout si mobilní aplikace na testy. Nejvíce doporučím aplikaci Autoškola, která obsahuje všechny otázky, se kterými byste se mohli v testech setkat. A dále už jen cvičit a cvičit a nenechat vše na poslední chvíli. Při testech vždy pořádně čtěte zadání, někdy hraje roli jen jedno slovíčko!


Další aplikace, které jsem využívala byly Autoškola 2015, Autoškola Testy- eTesty a další.

Jízdy na závěrečných zkouškách u mě proběhly také v pořádku. Dávejte si na přednosti zprava, na stopky, na přechody a také na vlakové přejezdy. I za malou chybku Vás někdy komisař může vyhodit. Hlavně buďte v klidu a věřte si. Přece nebudete dělat řidičák napodruhé. Nebo byste chtěli dělat i maturitu dvakrát? Myslím, že nejlepší je to vždy napoprvé!

Pokud se chceš dozvědět další typy a rady, podívej se na celé video o autoškole!

4 komentáře:

  1. Super tipy, hlavně jsem vůbec nevěděla o té aplikaci hned jsem si ji stáhla. Snad tu autoškolu v pohodě dám, protože to auto kvůli práci už fakt potřebuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Říkala jsem si, že bych radši chtěla dělat autoškolu na malém městě jako třeba ty, ale zase na druhou stranu po roce ježdění jsem si uvědomila, že dělat autoškolu v Ostravě mělo něco do sebe a byla to fakt velká škola, díky které jsem se poměrně rychle naučila zvládat těžší situace a teď už mě jen tak nic nerozhází.

    OdpovědětVymazat
  3. Autoškola je v pohodě to dáš.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám z autoškoly velký vítr. S tátou jsem sice pá krát jela a řídila, ale nejsem si vůbec jistá a v dopravních značkách se taky moc nevyznám, takže se bojím, že u závěreček úplně vyhořím. Teď jsem sice koukala zde , že tam mají sepsané snad všechny dopravní značky, ale nikdy v životě si je nemůžu všechny zapamatovat :-D .

    OdpovědětVymazat